Rabu, 5 Mac 2008

UMNO KELANTAN SEDIA KENDERAAN


UTUSAN MALAYSIA – (05-03-2008)

KOTA BHARU 4 Mac - Badan Perhubungan UMNO Kelantan akan menyediakan 100 buah bas dan 2,000 kenderaan persendirian untuk membawa pulang kira-kira 20,000 pengundi yang berada di luar negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-12, Sabtu lalu.

Pengerusinya, Datuk Seri Annuar Musa berkata, ia sebagai langkah untuk membawa pulang rakyat negeri ini bagi menunaikan tanggungjawab mereka sebagai pemilih.

Beliau berkata, kesemua rakyat negeri ini yang pulang dengan menggunakan pengangkutan yang disediakan oleh UMNO itu tidak akan dipaksa mengundi Barisan Nasional (BN) tetapi mereka akan diberi keterangan mengenai hasrat parti tersebut untuk membangunkan negeri ini.

"Kita tahu tidak semua pengundi yang balik dengan kita akan mengundi BN tetapi mereka akan diberikan penerangan jelas mengenai manifesto BN untuk membangunkan negeri ini.

"Jadi terpulang kepada mereka untuk menilai tawaran yang diberikan oleh BN dan bandingkan dengan Pas.

"Sepanjang perjalanan tersebut semua kenderaan ini akan diiringi oleh petugas keselamatan parti bagi memastikan mereka sampai ke kampung halaman dengan selamat tanpa sebarang gangguan," katanya kepada pemberita ketika berkempen di Pasar Siti Khadijah di sini hari ini.

Turut hadir, calon BN bagi kerusi Parlimen Kota Bharu, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh.

Annuar berkata, manifesto tambahan BN untuk negeri ini mendapat sambutan yang amat baik daripada orang ramai terutama para peniaga.

0 ulasan: