Khamis, 2 Julai 2009

PRK MANEK URAI – bersihkanlah HATI semua.



Sejak gendang pilihanraya dipalu, suara-suara syaitan mula merasuk. Seiring dengan gendang tersebut, perbuatan fitnah-memfitnah, menghina dan sebagainya sedang ditulis sebagai lirik lagu untuk pilihanraya tersebut.

Padahal, yang bertanding kedua-duanya adalah melayu yang beragama islam. namun malangnya, awak-awak masing-masing sedang melakukan sesuatu yang tidak beretika terhadap lawan masing-masing.

Tidak sampai 24 jam calon UMNO diumumkan, kepelbagaian fitnah dilemparkan terhadap beliau. Rasuah, penyalahgunaan kuasa, tidak amanah dan sebagainya. tuduhan-tuduhan yang berat bertujuan memburukkan kredibiliti dan maruah beliau.

Jika beliau terlibat dengan semua itu, kenapa baru sekarang isu ini timbul? Kenapa tindakan atau aduan tidak dilakukan terhadap beliau sebelum ini?

Begitu juga dengan calon PAS yang diumumkan. Ada sesetengah mereka yang mengeji dengan tujuan menghina akan tahap pendidikannya. Apa salah beliau jika tidak berpendidikan tinggi. Beliau tetap dapat meneruskan hidup beliau tanpa meminta sedekah daripada orang lain. Itu patut dibanggakan oleh semua orang.

Itu baru sahaja permulaan, mungkin banyak lagi fitnah-fitnah dan penghinaan yang akan mewarnai pilihanraya kecil tersebut.

Sebagai seorang melayu yang berpegang kepada budaya melayu, semoga pilihanraya kali ini adalah bersih daripada gejala yang merosakkan hubungan sesame makhluk.

1 ulasan:

tempursakti berkata...

salam ziarah...http://www.shamelin2u.com/maelkoprat.htm