Ahad, 7 Disember 2008

UTUSAN MALAYSIA - Melayu dikhianati


07 DEC 2008

Kenapa perlu takut?

Sejarah membuktikan Melayu adalah kaum yang paling bertolak ansur sehingga sanggup berkongsi kerakyatan dan menjadi pelindung kepada kaum lain.

Melayu tidak pernah meminta diri mereka dipanggil dengan istilah tuan.

Semua pihak harus jujur melihat daripada perspektif yang meluas dengan mengambil kira realiti sejarah, politik dan kebudayaan. Malaysia adalah negara yang berakarkan Melayu.

Melayu dan Islam adalah teras di Malaysia.

Yang sedihnya ketika kaum lain semakin mengasak orang Melayu supaya menjadi liberal, bukan Melayu pula semakin bergerak ke arah ultra menuntut lebih banyak untuk kaum mereka.

Segala pengorbanan dan tolak ansur orang Melayu termasuk berkongsi tanah air ini, kuasa politik dan kekayaan, telah dikhianati.

Janganlah hanya pandai meminta tetapi tidak tahu memberi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saudara Zaini, terima kasih dengan artikel anda yang rengkas tapi padat.
Sapertimana masalah tiada jambatan yang kukuh antara orang bukan melayu dan bukan melayu , hanye peluang dan ruang untuk geseran dan bakal geseran yang di timbulkan olih orang bukan melayu.Contoh nya Akhbar Bahase mandarin, Akkhbar Ingeris milik bukan melayu yaani Star dan Sun dan juga peminpin Kaum Cina spaert LKS OTK KS.
Mereka guna apa saja peluang untuk terus menyoal an membangkit walaupun ajakan DYMM Raja Melayu
dan Majlis Fatwa sudah menrang kan di mana yang gelap.
Yang anih ade juga orang melayu dan Islam turut menjadi pucuk meminpin orang bukan islam hentam dan bidas Fatwa dan juga Hak orang Melayu.
saya nampak memnag benar tolak ansur lebih daripada orang melayu, tapi orang melyu an Islam tak melawan membantah secara besar besar.
Apa makna nya ?
arjuna waspada