Selasa, 1 Januari 2008

PARASIT KEHARMONIAN MALAYSIA : HINDRAF + PARANJOTHY

HINDRAF DAN PARANJOTHY adalah sama pendapat. Pendapat yang memecah-belahkan perpaduan kaum di Negara ini. Pendapat, pandangan dan tuduhan yang mengatakan kaum india dipinggirkan oleh pihak pemerintah. Peminggiran sistematik dilakukan oleh pihak pemerintah sejak sekian lama terhadap kaum tersebut. Hindraf dan paranjothy juga tidak ketinggalan dalam membuat tuntutan berani yang kononya mewakili kehendak kaum India di Negara ini.


Tuduhan serampang dua mata yang dileparkan itu begitu keras sekali. Ianya mengenai pihak pemerintah dalam Barisan Nasional dan parti UMNO. Mereka menyerang pihak pemerintah dan Parti UMNO secara terang-terangan. Mereka cuba menyerapkan ke dalam pemikiran rakyat terutamanya daripada kaum India bahawa pihak pemerintah dan Parti UMNO telah mendiskriminasikan kaum tersebut sejak dahulu lagi. Mereka bukan sahaja menghasut kaum mereka sendiri tetapi mereka juga menghasut kaum-kaum lain di Negara ini agar menolak pemerintah sekarang yang ditunjangi oleh Barisan Nasional dan dikepalai oleh UMNO.


Isu perkauman ini dibangkit dan dinyalakan oleh malaun-malaun Hindraf manakala disimbah pula dengan minyak oleh mangkuk hayun Paranjothy. Kedua-dua pihak berharap agar kaum India bangkit dan bersuara lantang mengikut seruan mereka dan secara langsungnya kerajaan akan mendengar dan mengambil kira apa yang telah mereka perkatakan itu.


Jika UMNO diterajui oleh Pak Lah dan MIC pula diterajui oleh Mr. Samy vellu, persoalannya kenapa mereka menyerang UMNO dan bukannya MIC? Secara logiknya, jika mereka inginkan perubahan dan sudah bosan dengan pihak kerajaan Barisan Nasional, mereka sepatutnya terlebih dahulu menyerang parti yang dianggotai oleh Kaum mereka. Tetapi kini ianya sudah menjadi terbalik kerana mereka secara terang-terangan telah menyalahkan UMNO dan langsung tidak menyentuh apa yang telah MIC dan PPP lakukan untuk bangsa mereka.


Jika dilihat kepada kaum cina, mereka mempunyai parti-parti mereka sendiri seperti MCA, Gerakan dan DAP yang memperjuangkan untung nasib bangsa mereka. mereka mengunakan dengan secukupnya setiasa peluang yang ada bagi memperjuangkan kepentingan bangsa mereka. Mereka tidak menyalahkan orang lain jika bangsa mereka mengalami kegagalan dalam arus kemajuan Negara ini. mereka tetap berjuang dan terus berjuang sehingga mereka berpuas-hati dengan apa yang mereka fikirkan betul dan layak untuk bangsa mereka terimai.


Kaum cina boleh dikatakan tidak mengalami satu keadaan yang tersepit dan terdesak kerana mereka telah dapat bertapak, bergerak dan mengembangkan keupayaan bangsa mereka bersama-sama bangsa melayu (melahan melangkau keupayaan bangsa melayu itu sendiri)di Negara ini. Mereka telah lama mendapat apa yang mereka mahukan!


Namun berlainan pula dengan kaum India. Mereka ini tidak menggunakan dengan sepenuhnya saluran yang ada! Mereka juga bermain politik, tetapi politik mereka lebih kepada keuntungan diri sendiri dan kroni-kroni disekeliling mereka sahaja. Mereka mempunyai MIC yang diketuai oleh Mr. Samy Vellu dan parti PPP yang diketuai oleh Mr


M. Kayveas yang sememangnya boleh dijadikan kuda tunggangan bagi memperjuangkan nasib bangsa mereka.


Pemimpin-pemimpin parti politik kaum India sememangnya tidak melakukan tanggungjawab mereka dengan sepenuhnya. Mereka tidak memperjuangkan nasib bangsa mereka. Mereka hanya menjaga periuk nasi mereka sahaja. Kaum India tersepit dan terdesak ditengah-tengah gurun perkembangan dan pembangunan Negara.


Mr. Samy dan Mr Kayveas sepatutnya memberi penjelasan terhadap perkara ini kepada Parti Barisan Nasional dan UMNO. Jika begini kesudahannya cerita tentang hubungan kaum India dan Melayu di Negara ini, sudah jelas bahawasanya kepimpinan Mr Samy dan Mr Kayveas sudah tidak relevan dan perlu diganti dengan pemimpin yang baru yang boleh menyatu-padukan dan mengeratkan semula hubungan kaum India dan Melayu di Negara ini.


Begitu juga dengan Lima Malaun HINDRAF dan satu mangkuk hayun PARANJOTHY, kenapa tidak masuk sahaja Parti MIC dan PPP jika mereka betul-betul ingin perjuangkan kepentingan kaum mereka.


Sama juga dengan mangkuk hayun PARANJOTHY yang berada dalam Parti Gerakan (yang sememangnya parti untuk kaum cina). Adakah kaum India sedar dan bertanya kepadanya, apa yang beliau boleh lakukan dan telah lakukan terhadap kaum india jika dia sendiri tidak berada dalam parti yang ditubuhkan oleh kaumnya sendiri seperti MIC dan PPP?? Apa yang beliau dapat suarakan kepada pimpinan Parti Gerakan tentang kaum mereka selama beliau berada dalam Gerakan??


Sesungguhnya nama mangkuk hayun PARANJOTHY tiada dalam politik perjuangan kaum india. Beliau hanya menumpang kasih kepada parti gerakan. Beliau hanya manusia parasit terhadap parti Gerakan. Kata-katanya itu telah memuramkan hubungan persaudaraan kepartian diantara Gerakan dan UMNO dalam semangat Barisan Nasional.


Tuduhan terhadap UMNO (secara tidak langsung mengenai orang melayu), menyebabkan hati orang melayu terguris. Jika betul adanya peminggiran kaum telah dilakukan oleh orang melayu terhadap bangsa lain, tidak mungkin kaum India, Cina dan kaum-kaum lain dapat tinggal dengan aman di Negara ini sejak sekian lama. Bangsa melayu akan menolak habis-habisan kedatangan kaum-kaum lain di Negara ini. Bangsa melayu tidak akan membenarkan kaum lain bergerak bebas, beranak pinak, berniaga dan sebagainya di Negara ini. Bangsa melayu lebih rela berkongsi kekayaan Negara bersama-sama dengan kaum lain.


Lima Malaun HINDRAF dan satu mangkuk hayun PARANJOTHY telah melakukan satu pembohongan yang maha besar terhadap bangsa melayu. Kegagalan dan ketidakupayaan bangsa mereka telah diletakkan di bahu pihak UMNO. Pihak UMNO sendiri masih dibebani oleh permasalahan bangsa melayu. Pihak UMNO sendiri sering dikutuk dan ditegur oleh bangsa melayu sendiri. Apatah lagi untuk membeli permasalahan kaum India.


Lima Malaun HINDRAF dan satu mangkuk hayun PARANJOTHY telah menipu bangsa mereka. ketidakupayaan mereka dalam memperjuangkan kepentingan kaum mereka telah ditinggalkan oleh mereka sendiri sejak sekian lama. Kenapa baru sekarang mereka bersuara.


Lima Malaun HINDRAF dan satu mangkuk hayun PARANJOTHY seharusnya berfikir sejenak sebelum membuat tuntutan dan tuduhan terhadap UMNO. Mereka seharusnya memikirkan cara yang lebih bersopan dalam usaha untuk meningkatkan keupayaan kaum mereka dan bukannya menuduh orang lain.


Lima Malaun HINDRAF dan satu mangkuk hayun PARANJOTHY seharusnya ingat bahawasanya kaum mereka ada ramai yang bijak dan pandai berbanding dengan mereka. Mereka tidak mudah terpedaya dengan kata-kata hasutan itu. Mereka akan berusaha dan berusaha dengan lebih gigih dalam menghadapi gelombang pembangunan Negara ini. mereka tidak akan mudah melatah dengan kata-kata hasutan yang boleh memecahbelahkan perpaduan dan keharmonian kaum di Negara ini.


Lima Malaun HINDRAF dan satu mangkuk hayun PARANJOTHY adalah parasit yang membunuh keharmonian dalam Negara. Mereka ini tidak boleh dibiarkan meracau di Negara ini kerana apa yang dituduh dan dituntut itu telah melebihi hak yang sepatutnya. Kegilaan mereka ini akan merosakkan budaya perpaduan yang telah diamalkan di Negara ini sejak sekian lama.


Mereka ini adalah parasit keharmonian Malaysia dan seharusnya disingkirkan dari arus perdana walau dengan apa cara sekali pun.


Sesunguhnya BANGSA MELAYU tidak pernah menyalahkan BANGSA LAIN jika berlaku kegagalan atau kecelakaan terhadap BANGSANYA tetapi akan tetap menyalahkan PEMIMPIN MEREKA yang telah gagal dalam menjalankan tanggungjawabnya sebagai PEMIMPIN.

0 ulasan: