Ahad, 28 Oktober 2007

Berakhirnya Sebuah Kisah Perantauan

Sudah bertahun-tahun aku telah merantau ke negeri-negeri orang demi untuk mencari satu-satu pekerjaan yang boleh menjamin masa depan aku dan keluarga. Dari Utara Perlis Ke Selatan Johor. Dari Timur Pahang Ke Barat Kuala Lumpur. Kini kisah perantauan itu telah tamat kerana aku kini telah ditugaskan ke negeri asal aku iaitu Kelantan.

Bagai pucuk ulam mendatang, aku terus bergegas membungkus kesemua apa yang ada untuk dibawa pulang bersama-sama. Aku juga berasa teramat gembira kerana tempat baru aku itu merupakan bertempat di daerah asal kelahiran aku iaitu Gua Musang.

Kini, aku telah dekat semula dengan ibu bapa, adik beradik, saudara mara dan kawan-kawan sekampung. Hati bertambah ceria dan gembira.

Dikesempatan kepulangan aku ini ke Gua Musang, aku akan cuba sedaya upaya untuk memuatkan seberapa banyak berita serta cerita sama ada dari Gua Musang atau pun mana-mana cerita-cerita menarik daripada Negeri Kelantan. Cerita-cerita tersebut adalah untuk dikongsi bersama oleh rakyat di negara ini.

Ingin aku ucapkan berbanyak terima kasih kepada pihak pengurusan syarikat Redland Holdings Berhad kerana telah meluluskan permohonan aku untuk pulang berkhidmat kepada OrangKampung-ku sendiri.

0 ulasan: