Selasa, 9 Oktober 2007

Namawee Pengkhianat Negara

Saat 31 Ogos akan disambut tidak lama lagi oleh rakyat dan mereka yang dipanggil warganegara Malaysia. Saat itu merupakan saat merdekanya negara dari unsur-unsur penjajahan oleh penjajah-penjajah. Saat tersebut adalah saat rakyat di negara ini meraikan kebebasan yang diperolehi dan kebebasan yang diingini sebelum ini. Merdekanya Negara, merdekanya bangsa, merdekanya keluarga, merdekanya diri sendiri. Merdeka keseluruhannya… Merdeka dari penindasan Bangsa Kulit Putih, merdeka dari ancaman Komunis, merdeka dari segi pemikiran dan merdeka dari pelbagai segi.

Pada hari ini rakyat Malaysia telah menikmati apa yang dipanggil Merdeka. Perjuangan orang-orang yang terdahulu. Mereka seharusnya berterima kasih, bersyukur dengan apa yang telah dinikmati selama ini.

Kini, wujud seorang manusia berstatus warganegara bernama Namawee. Dia dilahirkan di Negara yang aman damai, rakyatnya berbilang kaum dan hidup harmoni. Namanya terkenal di seluruh dunia. Dia juga bijak dalam melakukan sesuatu. Tidak dapat dinafikan kebolehan yang ada padanya.

Namun manusia yang bernama Namewee ini adalah pengkhianat kepada Negara. Pengkhianat kepada Rakyat Malaysia, Pengkhianat kepada kaumnya sendiri (kaum cina), pengkhianat kepada Yang Di Pertuan Agong, pengkhianat kepada bangsa melayu, musuh kepada agama islam, pengkhianat kepada ibu bapanya dan sebagainya lagi. Dia adalah penjenayah dan pengkhianat Negara.

Semasa memandu kenderaan, kita akan disaman jika tidak membawa lesen yang asal ( kesalahan yang paling kecil ) walaupun kita merayu dan memohon maaf kepada anggota polis tersebut. Inikan pula kesalahan yang besar. MENGKHIANATI NEGARA. Besar mana kesalahan tersebut saya tidak dapat bayangkan. Jika dahulu mereka yang mengkhianati mana-mana satu perkara seperti yang di sebut di atas tadi akan dikenakan hukuman yang berat, seperti dibuang taraf kerakyatannya, hukuman bunuh, dipenjarakan, dibuang daerah dan sebagainya. Jika pengkhianatannya terhadap Yang Di Petuan Agong ddan Negara, Beliau sahaja yang layak memaafkan orang seperti ini. Orang lain tidak layak untuk memberi ruang kepada orang yang bernama Namewee ini. Perkara ini telah ditetapkan di dalam Perlembagaan Negara.

Semasa di sekolah kita diajar untuk menghormati lagu kebangsaan. Semuanya berdiri sebagai tanda penghormatan. Di sekolah juga kita diajar berdisiplin. Jika kita melakukan kesalahan, denda akan dikenakan. Hukuman akan dilakukan. Begitulah dengan lumrah hidup. Setiap kesalahan yang kita lakukan akan dikenakan hukuman. Hukuman untuk mengajar dan sebagai peringatan kepada orang lain agar tidak melakukan perkara yang sama di kemudian hari. Begitulah dengan kes ini. Namewee kena membayar apa yang telah dia lakukan. Perasaan rakyat telah terguris, dia telah bermain dengan api yang akan membakar negaranya sendiri.

Manusia bernama Namawee bukannya budak yang baru belajar untuk mengenali apa yang salah dan apa yang betul. Dia telah matang dan boleh berfikir yang mana betul dan yang mana salah. Dia telah melepasi tahap Juvana seperti yang telah ditetapkan. Dia tahu apa yang dia buat. Dia memang sengaja melakukannya agar perasaan rakyat Negara ini sedih di saat ingin menyambut hari Merdeka.

Meminta maaf sahaja tidak cukup. Dia mesti dikenakan hukuman. Permohonan maafnya tidak boleh diterima. Hanya Yang Di Pertuan Agong sahaja yang boleh memaafkannya. Bukan menteri yang besar atau menteri yang kecil yang layak memaafkannya.

Namewee, anda telah mengkhianati Negara anda.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jika Namawee yang hanya mencipta lagu juga dikatakan pengkhianat, bagaimana dengan orang yang telah menelan dan membazirkan duit rakyat?

"Jika kita melakukan kesalahan, denda akan dikenakan"
Adakah orang yang menelan dan membazirkan duit rakyat ditangkap?