Rabu, 27 Mei 2009

Surat Kepada Abang Nizar


Assalamualaikum abang Nizar yang dikasihi,

Pertama-tama sekali adik ingin memohon kemaafan jika surat ini menganggu abang serta rakan-rakan seperjuangan abang. Menganggu pemikiran abang yang kini sedang mencari idea-idea bernas abang dalam menyerabutkan keadaan di negeri abang.Surat ini ditulis ketika abang sedang dalam menghadapi cabaran tertinggi sejak akhir-akhir ini. Berbagai cerita sering kedengaran dan tentang diri abang.

Sejak nama abang dijulang, kegembiraan dapat dilihat dari raut wajah abang. Abang menjadi orang yang penting dalam negeri abang. Abang melangkah masuk dan keluar peejabat menteri besar dengan begitu gah dan bangga sekali. Abang dapat pakai kereta yang besar bernama Camry yang megalahkan perdana menteri yang hanya menggunakan kereta perdana keluaran proton.

Abang mempunyai kuasa yang amat hebat sekali. Kuasa yang boleh menentukan hala tuju negeri abang. Kuasa yang boleh membina dan memusnahkan apa yang ada. Kehebatan abang itu amat terserlah sekali. Pernah terdengar abang boleh menganugerahkan tanah kepada bangsa bukan melayu sehingga Sembilan ratus Sembilan puluh Sembilan tahun. Amat hebat sekali kuasa yang ada pada abang.

Apa yang paling hebat yang pernah saya dengar adalah, abang berani memintah derhaka dari tuanku sultan. Lebih hebat dari laksamana hang tuah. Hang tuah tidak pernah meminta sedemikian rupa. Hang tuah terus menghunus keris kepada raja tanpa meminta untuk derhaka. Tetapi abang lebih hebat lagi dari hang tuah. Dengan keberanian itu, saya gelarkan abang sebagai hang hang tu-ah.dua kali hang.

Kehebatan abang jua terserlah apabila abang telah memecahkan rekod dunia ini. Abang telah membuat persidangan dibawah pokok. Hebat sekali. Nasib baik pokok tersebut tidak terbalik kerana terharu dengan apa yang abang telah lakukan terhadapnya. Saya percaya rekod yang dicipta oleh abang tidak akan diatasi oleh orang lain selama berdekad-dekad lamanya.

Selain itu, saya juga mengkagumi abang kerana dapat duduk semeja dengan cina DAP yang menjadi musuh kepada orang melayu dan islam sejak berzaman lamanya. Walau pun mereka ini dahulunya telah bersumpah untuk mencinakan Negara ini, abang masih tetap boleh bekerjasama dengan mereka. Tidak peduli apa orang kata asalkan cita-cita abang menjadi kenyataan.

Satu lagi berita yang hebat yang menjadi bualan orang kini adalah kehebatan abang bertukar rupa. Kehebatan abang bertukar dari manusia kepada boneka adalah satu anugerah yang tiada pada orang lain. Hanya diberikan kepada abang sahaja. Sungguh bertuah abang. Kata orang, dengan menjadi boneka itu abang boleh mendengar kata-kata hasutan daripada cina DAP agar menuruti serta melaksanakan apa yang diminta oleh mereka.

Saya tahu, abang berguru dengan seorang mahaguru yang tinggi akan ilmunya. Mahaguru Anwar Ibrahim yang dikenali di seluruh dunia. Ilmu yang susah dicapai oleh manusia biasa. Ilmu putar alam ligat musing. Jarang orang boleh mencecah peringkat tertinggi seperti mahaguru abang. Ilmu manusia bertukar kepada boneka adalah sebahagian sahaja yang diajar kepada abang.

Tetapi adik percaya, jika abang menuruti kemahuannya lagi, dia akan terus menerus menurunkan ilmunya kepada abang.

Selain daripada menjadi mahaguru yang specialistnya adalah ilmu putar alam ligat musing, mahaguru abang juga mempunyai khadam penjaga. Khadam yang tinggal di Amerika. Sungguh hebat khadam itu. Kuatnya khadam itu, maka bertambah kuatlah mahaguru abang.

Jika mahaguru abang mempunyai abang sebagai muridnya, abang juga mempunyai seorang murid yang juga pengikut setia abang. Pengikut yang amat setia. Abang suruh terjun lubang najis pun dia akan buat. En. Saaravanan seorang yang amat setia. Walau mentalnya tidak berapa betul, tetapi dia tetap setia kepada abang.

Hebatnya gabungan abang berdua adalah, apa sahaja yang terlintas dalam fikiran abang akan dibunyikan oleh saravanan. Beliau sentiasa membawa satu alat yang dinamakan ‘speaker’ ke merata-rata tempat. Abang tak payah bercakap tetapi suara abang akan kendengaran di ‘speaker’ yang dibawa oleh saravana. Hebat sekali. Tetapi oleh kerana saravan itu tidak berapa betul, maka ‘speaker’-nya itu kadang-kadang keluar bunyi yang tidak sedap didengar. Bunyi yang lain dari apa yang abang fikirkan.

Kini, cerita terbaru tentang kehebatan abang adalah boleh mengarahkan mahkamah tinggi memberikan kerusi menteri besar kepada abang. Sungguh berkuasa dan hebat abang sehingga boleh mengawal mahkamah tinggi. Walau pun namanya mahkamah tinggi, tetapi abang tetap lebih tinggi daripada mereka.

Sungguh bangga mendapat seorang abang seperti abang. Seorang yang begitu hebat sekali. Sesungguhnya saya percaya abang akan terus hebat mengatasi segala-galanya di muka bumi ini.

Saya yakin, suatu hari nanti abang akan menjadi seperti hero superman yang datang dari planet lain menyelamatkan manusia yang berada di bumi ini. Boleh terbang, tidak lut bila ditetak dan ditembak, dapat keluar laser dari mata, boleh tengok seperti mesin x-tray, boleh dengar bunyi dari jauh dan yang maha penting adalah dapat pakai seluar dalam berwarna merah kat luar. Pelik, Menarik dan Tiada siapa bising.

Hebat abang nizar.


0 ulasan: