Ahad, 17 Mei 2009

SELAMAT HARI GURU – Terima Kasih Cikgu


Walaupun setelah hampir 20 Tahun meninggalkan alam persekolahan, kenangan manis dan pahit di alam persekolahan masih segar dalam ingatan. Dikesempatan ini saya ingin MENGUCAPKAN SELAMAT HARI GURU kepada cikgu-cikgu yang di seluruh Negara.

Ucapan ini juga ditujukan khas kepada cikgu-cikgu yang dikasihi serta tidak jemu-jemu memberi tunjuk ajar :-

1) Sekolah Kebangsaan Limau Kasturi ( 1984 – 1990 )

Cikgu Affendi & cikgu Rosli – cikgu yang telah mangambil keputusan untuk menjadi penduduk tetap di Kg. Limau Kasturi dan masih kekal mengajar sehingga kini.

2) Sekolah Tg. Indera Petra Gua Musang. ( 1991 – 1995 )

Cikgu Zahari – cikgu yang telah banyak menolong keluarga saya dari segi moral dan wang ringgit. Tahniah diucapkan kepada cikgu kerana dinaikkan pangkat kepada pengurus JPN cawangan Gua Musang.

Cikgu ‘sir’ Amran – cikgu Matematik Moden dan Matematik Tambahan yang banyak memberi tunjuk ajar tentang erti kehidupan. Tahniah juga diucapkan kerana cikgu telahd inaikkan pangkat kepada Timbalan Pengurus JPN cawangan Gua Musang. Terima kasih juga kepada Sir kerana menjadikan kami sebagai anak angkat papa dari dahulu sehingga sekarang.

Cikgu Zakiah – cikgu yang komited terhadap kerja dan juga telah dinaikkan pangkat kepada
Pengetua bagi Sek. Men. Tg. Indera Petra (2). Tahniah cikgu.

Cikgu Wahab – Cikgu disiplin yang memang berdisiplin yang telah mendisiplinkan saya menjadi seorang pelajar yang berdisiplin.

Cikgu Ibrahim (1994 – 1995) – cikgu yang telah menjadikan saya sebagai adik angkat dan telah memberikan tempat perlindungan semasa kesusahan. Jasa cikgu membenarkan saya tinggal di rumah cikgu untuk meneruskan pembelajaran memberi makna yang amat besar terhadap kehidupan saya. Terima Kasih diucapkan.

Ustaz Ramli ( 1995 ) - juga merupakan warden asrama SMTIP yang telah memberikan didikan agama kepada kami semasa di asrama.

Begitu juga kepada guru-guru lain ( yang namanya tidak disebut ) yang juga mencurahkan bakti tanpa mengenal erti penat dan lelah.

Sesungguhnya saya amat memahami kesusahan serta kesulitan cikgu sekalian.

Terima kasih banyak-banyak, semoga cikgu sekalian dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dirahmati oleh ALLAH swt hendaknya.

MUHAMAD ZAINI IBRAHIM

0 ulasan: