Selasa, 12 Mei 2009

PERAK : KEMELUT POLITIK YANG MELOYAKAN



Kepada sekalian rakyat negeri Perak, lihatlah telatah-telatah wakil rakyat anda. Telatah seorang yang bergelar pemimpin. Telatah yang tidak kesudahan sehingga ke hari ini. Baik dari pihak BN atau pun PR.

Kedua-duanya sedang membuang masa dengan bergaduh dan terus bergaduh.


Awal-awal dahulu seronok juga melihat telatah mereka yang bergelar wakil rakyat ni. Tapi lama-kelamaan ianya bertukar menjadi menyampah dan meloyakan.

Seperti budak-budak yang tidak bersunat sedang berebut saf hadapan dan di belakang tok imam. Padahal sembahyang kedua-duanya tidak sah kerana kedua-duanya sedang membawa najis.

Mereka sedang menyalah-guna harta benda serta kemudahan milik rakyat bagi menunjukkan keegoan masing-masing. Mereka sedang membuang masa dengan perbalahan diantara mereka. Mereka tidak lagi bercakap tentang kepentingan rakyat.

Tidak padan dengan kedudukan serta pangkat yang diberikan. Bukannya duduk berbincang cara yang terbaik untuk mencapai kata sepakat bagi jalan penyelesaian tentang kepentingang rakyat, tetapi bergaduh untuk menunjukkan siapa lebih kuat dan lebih bodoh.

BANGKITLAH RAKYAT PERAK. Bangkit dan hantuklah kepala kedua-dua pihak agar mereka sedar apa yang sedang mereka lakukan. SELAMATKAN NEGERI PERAK.

0 ulasan: