Isnin, 6 April 2009

MELAYU ISLAM TIADA PRINSIP : Al-Quran dihina.


Tersentak bila melihat seorang TUAN GURU KAPIR Nga Kor Ming telah membacakan ayat Al-Quran dalam kempen pilihanraya kecil semalam. Dengan nahu dan sebutan yang tidak berapa betul berserta dengan terjemahannya pula yang berunsurkan POLITIK dengan jelas telah MENGHINA KESUCIAN AGAMA ISLAM SERTA AL-QURAN itu sendiri.

Dapat dilihat juga wajah-wajah melayu islam yang khusuk mendengar malahan berasa bangga bila si TUAN GURU KAPIR itu membacakan ayat suci tersebut.

Di sini saya ingin bertanya.

Dimanakah PRINSIP yang dipegang oleh kita selaku seorang yang beragama islam dan menjunjung tinggi kitab suci Al-Quran itu bilamana keadaan tersebut berlaku di depan mata telinga kita sendiri.

Ikhlas saya katakan disini, jikalah saya berada ditempat tersebut, saya akan memulaukan ceramah itu dengan serta merta tidak kira walau apa pun yang berlaku.
Terang-terangan Al-Quran telah dihina di depan umat islam itu sendiri tetapi mereka tetap buta hati untuk mengatakan ianya adalah salah.

Kita perlulah menerima hakikat bahawasanya yang salah itu tetap salah dan tindakan susulan sewajarnya diambil bagi menghukum kesalahan yang telah dilakukan.

Demi agama, diharapkan pihak yang terlibat dapat berfikir sejenak dan menginsafi apa yang telah berlaku.



0 ulasan: