Khamis, 16 April 2009

MELAYU BERPECAH – BUKAN MELAYU BERSATU 3



Keghairahan mereka yang merasakan mereka ini pemimpin telah pun memecahkan bangsa melayu kepada beberapa bahagian besar dan kecil. Keghairahan mereka untuk mendapatkan kuasa itu juga telah memberi kesan secara langsung kepada agama islam yang dianuti.

Perpecahan sesama bangsa ini semakin ketara dengan wujudnya parti-parti seperti UMNO, PAS, PKR dan juga Parti BEBAS yang juga tidak berapa bebas.


Keghairahan itu juga telah mengheret Agama Islam yang suci itu kearah mazhab fahaman yang berlainan. Nilai kesucian dan keagunan ISLAM itu telah dipesongkan sedikit sebanyak oleh pemimpin-pemimpin kini demi kepentingan politik masing-masing.

Perpecahan umat melayu semakin ketara dan jika dibiarkan ianya berterusan, saya percaya suatu hari nanti umat melayu akan merana di bumi sendiri. Kelemahan suara melayu akan menguntungkan suara kaum lain yang jauh sedikit bilangannya.

Seperti yang berlaku di Palestin. Perpecahan diantara mereka telah menyebabkan bangsa Palestin hidup merana sehingga kini. Sikap bermusuhan sesama bangsa telah merosakkan tanahair mereka sendiri. Oleh kerana pergolakan dan sikap menolak sesama bangsa itu telah membolehkan pihak luar seperti Amerika dan Yahudi Laknatullah menghancurkan lagi tanah Palestin. Pergolakan sesama mereka telah membolehkan perisik-perisik Amerika dan Yahudi Laknatullah memasuki negaranya .

lokasi-lokasi strategic Negara terdedah, lokasi-lokasi ketua Negara terdedah. Mereka juga dengan senang mendapat maklumat penting Negara dengan cara membeli orang-orang tertentu. Mereka juga dengan senang mengapi-apikan serta melaga-lagakan bangsa Palestin agar terus dan terus bergaduh sesama sendiri. Negara hancur, rakyat merana dan agama dihina.


kini dapat dilihat perubahan. Perubahan yang terjadi kepada bangsa melayu. Perubahan yang terjadi kerana bangsa melayu itu sendiri. Mereka amat takut sekiranya tidak mendapat sokongan dari kaum bukan melayu. Seakan-akan jatuh bangun parti mereka bergantung kepada kaum lain. Mereka juga seakan-akan tidak percaya kepada bangsa sendiri.

Dapat dilihat pemimpin melayu berasa tergugat bila kaum lain bersuara. Mereka akan sedaya upaya untuk memenuhi tuntutan dari kaum lain. Dapat dilihat pada tindakan yang dilakukan oleh mereka . takut pada bayang-bayang mereka sendiri.

Suara dari kaum lain itu digambarkan seperti suara malaikat. Ianya dilihat sangat berkuasa dan akan mendapat balasannya jika tidak dipatuhi. Walhal jika dihitung peratusan bilangan mereka, bilangan bangsa melayu adalah lebih ramai.

Cuba bayangkan Jika kita kaum melayu dan tinggal sebagai kaum pendatang dan sebagai suara minority di Negara China atau pun India, adakah mereka akan mendengar dan menuruti apa yang kita tuntut? Adakah kita berani bersuara seperti apa yang telah mereka lakukan kepada kita ketikak ini di Negara-negara tersebut? Tidak payah pergi jauh ke Negara China dan India. Cuba lihat di Singapura itu sendiri ( yg dulunya Tanah Melayu). Dimana suara melayu itu? Sebagai suara minority, mereka tidak peduli semua itu. Kamu bangsa melayu hanyalah bangsa kelas kedua.

Bangsa MElayu kena sedar dan insaf. Lihatlah pada Negara Singapura. Satu-satunya tanah melayu yang telah terlepas ke tangan bangsa lain. Tidak tahu kenapa melayu ketika itu sanggup melepaskan tanah airnya sendiri ke tangan bangsa lain. Kini, lihatlah sendiri. Siapa itu bangsa melayu di mata mereka.

Walhal kita mempunyai ramai Raja dan Sultan, pemimpin yang dikatakan berwibawa , kaum yang teramai sekali..tetapi kenapa Singapura yang kecil itu pun diserahkan kepada kaum lain. Tidak lain dan tidak bukan, hanya kerana bangsa melayu itu tidak bersatu diantara sesama mereka. Suara kaum lain telah menjadi dominan terhadap satu-satu keputusan yang diambil oleh mereka.

Berpecah dan teruslah berpecah. Lihatlah apa yang akan terjadi suatu hari nanti. Jangan sampai nasi sudah menjadi bubur baru hendak menyesal. Ianya sudah tidak berguna lagi. Hilangnya maruah, hilangnya Negara, hilangnya raja-raja, hilangnya pemimpin. Bangsa merempat disana sini meminta belas kasihan dari bangsa lain.

Satukanlah melayu.

Bersatulah melayu.

Jangan pula tanahair yang seciput ini dijajah kembali oleh bangsa lain. Dijajah kerana kita berpecah.

Jika dahulu kita dijajah kerana perbezaan tamadun, namun kini..jika dijajah, kita dijajah kerana bangsa melayu yang telah berpecah belah. Menolak bangsa sendiri dan bekerjasama dengan bangsa lain.

Lihat dan ingatlah pemimpin melayu. Apa yang telah kamu lakukan kepada bangsa melayu, apa yang sedang kamu lakukan kepada bangsa melayu dan apakah yang akan kamu lakukan kepada bangsa melayu. Bangsa kamu.

Janganlah bawa bangsa kearah kehancuran. Janganlah jadikan bangsa ini sebagai MELAYU YANG MERAYU DI BUMI SENDIRI.



0 ulasan: