Selasa, 26 Januari 2010

POLITIK TAHAP DEWA



Saban hari ada sahaja cerita cacing kena panas. Panas kerana berlaga sesame sendiri. Panas kerana suluhan mata-mata SPRM. Panas kerana terkena serbuk lada burung. Panas kerana main api. Panas kerana dekatnya bulan dengan matahari dan sebagainya lagi.

Panas..panas..oh panasnya buntut.

Di perak, cacing yang panas adalah YB Nizar dari PAS. Di Selangor adalah YB Khalid kuasa dua dari PKR dan PAS. di penang pula YB Guano Eh dari DAP. Manakala di Kelantan pula..tidak payah disebut..semuanya sedang panas.

Kepanasan ini berlaku adalah kerana mereka ini semuanya ahli politik yang dikategorikan telah mencapai tahap dewa. Dewa dalam kategori mana pun tidak diketahui..tetapi realitinya mereka ini amat hebat sekali dalam berpolitik.

Hidup mereka ini berkiblatkan POLITIK semata-mata dan sememangnya mereka ini tidak memahami tugasan lain. Dewa politik hanya tahu bab politik sahaja. Jika beliau tahu bab lain sekali pun, ianya terpaksa dan dipaksa disembunyikan dari pengetahuan umum agar panggilan DEWA POLITIK itu lebih terserlah.

Jika sbeleum PRU-12 dahulu mereka berusaha gigih untuk menjadi dewa politik, kini mereka telah pun dilantik sebagai dewa. Kegigihan mereka memerangi UMNO/BN yang digelar syaitan pada masa itu. Kuasa dewa mereka memang diakui oleh manusia yang mempunyai IQ/EQ yang rendah.

Oleh kerana mereka sudah menjadi dewa, maka rasa MEGAH dengan diri sendiri timbul dalam diri masing-masing. Sehinggakan ada yang menafikan kebesaran serta keagungan pencipta mereka sendiri!!!

Oleh kerana masing-masing telah menjadi dewa maka mereka semua mengganggap diri sendiri adalah yang terbaik. Keretakan hubungan antara dewa-dewa ini sudah kelihatan dan semakin parah.

Dikhabarkan berita bahawa perbalahan antara dewa utara dengan dewa barat telah pun tercetus. Dewa Kelantan dengan dewa Terengganu, dewa Pahang dengan ketua dewanya dan banyak lagi.


Tidak terlepas juga dewa pulau pinang yg mengganggap diri sendiri suci dan patut disembah oleh rakyat kini telah pun dilemparkan najis oleh rakyat serta pengikutnya.

Hebatnya kuasa politik dewa-dewa itu semasa PRU-12 dahulu telah terbawa-bawa sehingga kini. Sampaikan dengan geng sendiri pun mereka menggunakan kuasa tersebut.

Dewa politik melawan dewa politik. Politik sesat.

Namun demikian, lain pula dengan kelompok yang digelar mereka sebagai syaitan iaitu UMNO/BN. Kumpulan ini nampak sudah semakin pulih dari kesan perperangan dengan dewa politik itu. Mereka juga kini sedang berusaha bersungguh-sungguh memulih serta membersihkan nama ‘syaitan’ yg diberikan kepada mereka dahulu.

Mereka semakin maju ke depan dan semakin meninggalkan dewa-dewa politik itu dengan labu-labunya.

Tumpuan mereka lebih kepada kesejahteraan rakyat dan bukannya menumpukan kepada politik seperti yang diamalkan oleh para dewa tersebut.

Seperti yang dikatakan tadi, oleh kerana mereka ini dewa politik...maka, hanya politiklah yang layak untuk mereka semua. Urusan ekonomi, sosial, pentadbiran dan sebagainya lagi adalah bukan bidang yang layak untuk mereka. Sentuh politik ok..jika mereka sentuh hal-hal lain..maka rosak binasalah Negara/negeri tersebut.

Di negeri Kelantan upamanya...selama 20 tahun diberi peluang untuk mentadbir...apa yang jadi kini adalah jawapan kepada semuanya. Di perak setahun ( nasib baik setahun sahaja ). Di pulau pinang dan Selangor..apa sudah jadi..siang pandang-pandang dan malam dengar-dengar.

Kini, dewa-dewa itu semuanya sudah panas punggung. Panas punggung kerana ego mereka sendiri. Kerana kesilapan mereka sendiri. Mereka tidak reti perkara lain selain politik.

Ingatlah wahai dewa-dewa sekalian, kedudukan tuan-tuan sebagai dewa politik adalah satu pemberian dan disokong oleh rakyat jelata. Janganlah sampai rakyat naik muak dengan tuan-tuan sekalian dan menggugurkan kedudukan tuan-tuan sebagai dewa di satu masa nanti.

Jika dahulu tuan-tuan mengajak rakyat memerangi UMNO/BN dengan alas an kononya mereka itu ‘syaitan’....tetapi nampaknya ‘syaitan’ sebenar adalah tuan-tuan yang kononnya menganggap diri sendiri adalah dewa yang patut disembah oleh rakyat.

Nampaknya rakyat sudah mula sedar..siapa setan dan siapa dewa yang sebenarnya..tunggulah hari yang dipanggil ‘judgement day’ tidak lama lagi. Masa itu rakyat menjadi dewa dan akan memusnahkan dewa-dewa politik palsu yang telah membohongi mereka selama ini.

PAKCIK Ingatkan aman sampai ke petang, tapi rupa-rupanya ada kilat sabung menyabung di siang hari.




0 ulasan: