Jumaat, 24 Julai 2009

TEOH mati, yang hidup jadi GILA.




Siapa Teoh Beng Hock? Tidak payah cerita kerana semua orang sudah kenal. Sudah mati baru terkenal dan dikenali di seluruh Negara.

Mati bukan disebabkan oleh penyakit , kemalangan atau pun mati tua. Tetapi mati dengan cara yang tidak halal dan tidak normal untuk mati. Seoalah-olah beliau mati kerana telah ‘MENEMUI atau MENGHADAPI’ jalan mati. Oleh kerana ‘MENEMUI atau MENGHADAPI’ jalan mati, maka beliau TERPAKSA mati atau DIPAKSA mati.


Matinya Teoh Beng Hock, seluruh Negara menjadi gila. Orang pertama menjadi GILA adalah BOS beliau. Macam orang kena rasuk hantu. Meracau-racau di pejabat SPRM dengan tanpa sebab. Puak pembangkang berarak ke sana sini membawa lilin. Kononnya untuk meratapi kematiannya tetapi hati masing-masing mendoakan agar kerajaan dipersalahkan.

NIZAR melayu dan islam dan beberapa ISLAM yang berkopiah sama-sama mempraktikkan budaya kapir. Matlamat menghalalkan cara. Begitu juga dengan ANWAR dan AZMIN. Janji dapat simpati rakyat. bukannya simpati terhadap Teoh tetapi simpati kepada Parti mereka agar rakyat terus menyokong mereka.

Sudah jelas mereka ini menjadi semakin gila. Gila politik. Semua perkara dipolitikkan. Nasib baik mereka tidak mendengar KENTUT mana-mana pemimpin dalam kerajaan. Nanti itu pun akan dijadikan modal politik mereka.

Bayangkan jika pemimpin UMNO yang berbuat demikian, apa yang akan terjadi...habis semua fatwa beserta kepelbagaian ayat Al-Quran dikeluarkan bagi mengharamkan pemimpin tersebut.

Punca kematian juga menyebabkan pihak kerajaan DIPAKSA menubuhkan badan bebas siasatan keatas SPRM dan Inkues bagi menyiasat kematian beliau. Satu lagi pembaziran wang rakyat telah berlaku. Pembaziran wang rakyat kerana menubuhkan Suruhanjaya Diraja hanya semata-mata kes kematian Teoh.

Adakah polis Malaysia sekarang ini sudah tiada kredibiliti lagi untuk menyiasat dan mencari punca kematian seperti kes ini? Bagaimana dengan beberapa kejayaan polis dalam menyelesaikan beberapa kes seperti ini? Adakah mereka sudah tiada keupayaan? Apakah ‘istemewanya’ Teoh itu?

Apakah sumbangannya terhadap Negara ini? Adakah sumbangan dan jasa beliau lebih besar dari pemimpin-pemimpin besar Negara?

Setiap kali pergeseran politik antara parti pemerintah dengan pembangkang, seringkali diminta ditubuhkan Suruhanjaya Diraja. Apa semua ini. Sudah menjadi karut marut. Emosi menyelubungi pemikiran.

Teringat semasa zaman ANWAR menjadi TPM dahulu, beliau telah mengarahkan polis untuk memaksa Umi Hafilda berbohong dan menutup mulut. Salah guna kuasa. Tidak gila, bersih dan berintegritikah beliau?

Semoga kita semua dapat sembuh semula dari kegilaan ini.


Pst : Pakcik rasa rugi kerana tidak sempat nak berniaga lilin dan air semasa perarakan tersebut. Kalau tidak boleh dapat untung banyak.


0 ulasan: