Sabtu, 23 Ogos 2008

Kes Anwar – buta mata atau buta hati


Suatu ketika dahulu saya sungguh takut bila ada saya buat pengakuan tentang satu-satu perkara dan di suruhnya saya meletakkan tangan di atas kita suci Al-Quran. Kecut perut dibuatnya. Namun oleh kerana saya sememangnya bercakap benar maka saya merasakan ianya bukanlah satu masalah besar untuk saya meletakkan tangan di atas kitab suci itu.

Namun kini, ada satu cerita dari ibu kota tentang tuduhan permainan punggung oleh orang yang dikenali sebagai Dato’ Seri Anwar Ibrahim dengan gu lawannya Saiful. En. Saiful yang tanpa segan silu mukannya disiarkan dalam akhbar dan tv telah menceritakan bahawasanya beliau secara terhormatnya telah di-sodom-kan oleh orang yang dihormatinya iaitu En Anwar Ibrahim.

Tiada lagi rasa hormat kepada kedua-dua mempelai ini yang telah meniduri satu sama lain di sebuah kondominum murah bagi melepaskan rindu dan gian berahi mereka terhadap ‘barang’ yang dilaknat oleh Allah swt. Main belakang BEB!!

Entah apa yang terjadi diantara kedua-dua mempelai haram ini. Hanya Yang Maha Esa sahaja mengetahuinya. Namun bagi saya jika benar mereka ini telah ternoda atau telah dinodai, mereka ini sebenarnya dalam keadaan salah dan patut menerima hukuman. Saiful salah kerana telah membenarkan punggungnya diraba dan di-sodom oleh En Anwar. Manakala En Anwar pula salah kerana telah meraba dan men-yodomi punggung Saiful. Kedua-duanya salah di sisi undang-undang dunia dan akhirat.

Jika difikirkan secara logiknya, amat susah untuk seseorang manusia itu melakukan perkara tersebut jika kedua-duanya tidak mencapai kata sepakat. Perempuan dengan lelaki sekali pun amat susah untuk dinodai jika tiada perasaan suka sama suka bersertakan kerelaan masing-masing. Inikan pula lelaki dengan lelaki. Loya lagi meloyakan.

Berbalik kepada permulaan ayat saya tadi, Saiful yang mati-matian katakan En Anwar telah men-yodomi-nya itu telah pun bersumpah laknat dengan kita suci Al-Quran dengan disaksikan oleh iman, tok kadi, tok katik, datuk-datuk dan sebagainya lagi. Ini dapat disimpulkan Saiful memang telah di-sodom oleh En Anwar.

Tetapi berlainan pula dengan En Anwar. Banyak karenah dan banyak songe pula. Ada saja alas an. Demi Allah saya maksudkan di sini bahawasanya saya tidak akan mempercayai En Anwar seumur hidup jika beliau tidak melakukan perkara yang sama seperti yang dilakukan oleh Saiful.

Jika En Anwar tidak mahu melakukan perkara itu, saya dan mungkin juga seluruh rakyat yang tidak buta mata dan tidak buta hati akan melihatnya sebagai seorang yang suka bermain punggung. Bukan punggung perempuan tetapi punggung lelaki yang cukup meloyakan.

Kami tidak rela Negara ini ditadbir oleh seorang pemimpin yang rosak dalam dan luarnya. Pemimpin yang rosak akan merosakkan segalanya. Malahan telah ada sejarah yang disebut di dalam Al-Quran, kaum tersebut dimusnahkan dalam sekelip mata sahaja. Mereka dan tanah tumpah darah mereka telah diterbalikkan. Ditanam hidup-hidup oleh Allah SWT. Hancur lebur, luluh tada satu pun yang tertinggal.

Jadi kepada mereka yang masih ada iman di dada, bukalah mata dan hati…lihatlah siapa sebenarnya En Anwar itu. janganlah kita dianggap sebagai subahat beliau. Nanti kita akan sama dilaknat oleh Allah SWT.

WALLAHHUALAM

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

isu agama dan isu politik tidak boleh dicampuradukkan. isu 'suka punggung" hanya anwar,SAIFUL DAN YANG MAHA MENGETAHUI SJ YANG TAHU.Hak memilih calon, tentunya pilihan yang terbaik.