Rabu, 16 September 2009

Pundek Sukumaran & Muniady..Ada berani ka? kata sammy yahoo


Cakap dalam dewa n macam ayam jantan berkokok tapi tahi penuh di ekor..itulah perupamaan boleh diberikan kepada perwakilan india MIC yang berucap dalam keadaan mabuk setelah minum samsu lama yang dibikin sendiri oleh Samy yellu.

Perupamaan diberi ubat tetapi dibalas tuba adalah bertepatan sekali kepada mereka ini.

Penghinaan kepada TUN amatlah dikesali oleh orang melayu. Seorang yang banyak berjasa kepada bangsa dan Negara telah dihina sedemikian oleh mereka ini. Tun bukan sahaja berjasa kepada bangsa melayu sahaja, tetapi keseluruhan rakyat Negara ini telah dapat mengecapinya.

Orang India seharusnya melihat kepada diri sendiri terlebih dahulu. Apakah sumbangan mereka kepada Negara ini lebih besar berbanding orang melayu dan cina?

Kerana kenyataan yang ‘NYATA’ dari TUN, sanggup mereka menghina beliau ke tahap itu. Dimanakah nilai yang ada pada Sammy Yellu, sukanmarang dan MUniandis itu kepada TUN selama ini.

Adakah mereka berpura-pura?

Orang cina dan india sudah berani menghina orang melayu sedemikian rupa. Inilah akibatnya jika melayu lemah dalam politik. Sudah lama ayat ini disebut-sebut oleh bekas pemimpin-pemimpin Negara dahulu dan kini.

Pesanan orang tua kepada pakcik..sekali orang baik dengan kita..maka 10 kali kita baik dengan orang..dan jika sekali orang tidak baik dengan kita..maka tidak tahu berapa ratus kali kita akan menentang orang itu...

Kepada pundek-pundek MIC yang berani lakukan seperti apa yang dikatakan..silakanlah..orang melayu tidak akan lupa apa yang anda lakukan itu...

Sammy Yellu kata : ayo-yo..itu olang tada akal punya..SUDAH KASI TAU sama itu orang jangan ucap itu macam..tp dia ucap juga ada...saya punya hati banyak gembira tapi muka ada juga marah la..nanti itu melayu kasi hantam sama aney..manyak susah juga ada..

1 ulasan:

Unknown berkata...

Kalau nk gantung, biar gantung selipar jamban haha...